1036

Schadeherstel bij Cryns

Driven by state of the art car repair

 

Sinds 1944 staat Cryns garant voor kwalitatief schadeherstel. Het zit in ons DNA om continu de zoeken naar de nieuwste hersteltechnieken en een snelle no-nonsense service aan te bieden. Vandaag herstellen we in 11 centra over heel België. 

 

Pure Quality 

Vakmanschap. Het is dé rode draad binnen onze organisatie. Onze Modern Craftsmen leveren ambacht met de meest moderne technieken. We zijn continu in dialoog met onze partners om onze deze te verfijnen. 

Onze diensten zijn onderschreven door kwaliteitslabels als  Eurogarant, Duurzaam repareren en Long Life Repair. 

 

Top service

We gaan voor een vlotte afhandeling in alle comfort. Zo is onze hele administratie digitaal. We helpen u snel en accuraat verder. U blijft comfortabel mobiel in misschien wel de beste vervangwagens uit de sector. 

 

We bieden oplossingen op maat voor particulieren als professionele vloten (leasingmaatschappijen, bedrijfsvloten).

 

Onze troeven:

  • Premium vervangwagens
  • 5 jaar garantie op elke herstelling
  • Uw wagen wordt zowel vanbinnen als vanbuiten na elke herstelling proper gemaakt
  • We zijn expert in SMART Repair en herstellen zoveel mogelijk plaatselijk
  • Cryns beschikt over het label Duurzaam Repareren
  • We zijn erkend door alle Belgische verzekeringsmaatschappijen
  • Digitale dienstverlening
  • Nationale présence

Digitale service

Kwaliteitsgarantie

Premium vervangwagens

Nationale spreiding

Digitale service

Kwaliteitsgarantie

Premium vervangwagens

Nationale spreiding

Onze roots

De geschiedenis van Cryns gaat terug tot in 1944, wanneer Louis Cryns de eerste vestiging oprichtte in de Zwaardstraat in Antwerpen. Louis Cryns en broer Henry zorgden voor de eerste groei van de carrosserie, waardoor al snel het eerste pand te klein werd en ze moesten verhuizen naar een groter pand.

 

  • 1964. De wegen van broers Louis en Henry scheiden. Henry zet de carrosserie verder in de Coveliersstraat, Louis en zijn zoon Ronald in de De Wittestraat.
  • 1980. De De Wittestraat wordt uitgebreid met een spuitcabine met 3 voorbereidingszones en een Korek-richtvloer.
  • 1982. Zoon Ronald neemt de zaak over.
  • 1993. Verhuis naar de huidige locatie aan de Vredebaan in Mortsel.
  • 1994. De kwaliteit van Cryns doet het bedrijf boomen met een omzetstijging van 100 %.
  • 1995. Cryns Carrosserie Center behaalt het ISO-9002 certificaat.
  • 2003. Opening 2de vestiging in Zwijndrecht Westpoort.

In 2011 nam Johan Van Deursen Cryns Carrosserie Center over van Ronald Cryns hij kon voortbouwen op de ijzersterke reputatie die Cryns had opgebouwd in het Antwerpse. Van Deursen zette de groeistrategie van Cryns kracht bij door middel van doorgedreven digitalisatie en verdere overnames. Zo biedt Cryns de gekende kwaliteit voor particulieren, maar kan het ook een sterke oplossing bieden voor professionele vloten. 

 

De overnames: 

 

  • 2013. Dhr. Verleye draagt Carrosserie Afford in Nijvel over aan Cryns om de voortgang van het bedrijf te verzekeren.
  • 2014. Overname Carrosserie Detaille in Luik.
  • 2015. Overname Carrosserie Van Hee in Eke-Nazareth.
  • 2015. Mercedes-Benz Belgium draagt zijn activiteiten in Anderlecht aan Cryns Carrosserie Center over.
  • 2018. Overname carrosserie van PSA Retail Belgium te Mechelen
  • 2019. Overname Carrosserie Verhelle & Rubias Awans. 
  • 2020. Overname Carrosserie Jan Hanssens in Kortrijk, meteen ons eerste herstelcentra in West-Vlaanderen.
  • 2021. Overname Carrosserie Carros Hasselt en Carrosserie Afford Etterbeek. Cryns beschikt nu ook over een vestiging in Limburg. 

In 2016 werd besloten het netwerk Damage op te richten meer dan 20 herstellers met eenzelfde visie werden verenigd.

 

In 2020 sloot Cryns zich aan bij de Duitse IRS (Intelligent Repair Solutions) Group. Het geeft extra ondersteuning op vlak van uitbreiding en ontwikkeling van onze hersteltechnieken. Verdere informatie vind je op hun website.

 

2023-02-09_carroserie-Cryns-0861

Onze visie

Elke stakeholder binnen elk domein van het carrosseriewerk dient permanent gemonitord en geëvalueerd te worden. Voor elk marktsegment dienen exact die eisen en wensen ingevuld te worden die nodig zijn om de volledige tevredenheid van elke betrokken partij te realiseren.

 

 

 

Kwaliteitsbeleid

Cryns werkt voortdurend aan zijn kwaliteitsbeleid en beantwoordt aan alle kwaliteitsnormen die vereist zijn binnen de sector.

Zo beschikt het over het Eurogarant label. Dit is hét kwaliteitslabel binnen de carrosseriesector.

Daarnaast heeft Cryns ook verschillende andere labels toegekend gekegen. Veder doen we ook aan duurzaam repareren door afval te beperken, minder onderdelen te vervangen en gebruik te maken van duurzame producten. 

We meten bij elke herstelling de tevredenheid van onze klanten. Dankzij deze feedback blijven we continu werken aan een optimale klanttevredenheid. Cryns behaalt een score van 9 op 10.

Snelle service
Gecertificeerd en erkend
Meer dan 20 herstelcentra
Kwaliteit troef
Pure ambacht
Modernste technieken
Betaalbaar

Onze nieuwsbrief

Meer weten over Cryns? Hou onze website in de gaten.

Zo bent u als eerste op de hoogte van nieuwe herstelcentra in uw buurt.